در صنعت فیلمسازی به آن برداشت بلند یا نمای بلند هم گفته میشود .سکانس پلان را به یک پلان میگویند که نسبت به یک پلان معمولی دارای مدت زمان بسیار طولانیتری است. در واقع برخلاف رسم معمول در سینما که پلانها در مرحله تدوین کات میخورند، دربرداشت بلند، صحنه به صورت یکتکه فیلمبرداری میشود و در آن هیچ کاتی وجود ندارد. در صنعت فیلم سازی به آن در زبان انگلیسی Long take نیز گفته میشود.
این که بخواهیم اولین سکانس پلان ها را در تاریخ فیلم سازی مشخص کنیم کاری است غیر ممکن اما اولین و مهمترین سکانس پلان تاریخ سینما بر می گردد به فیلم سینمایی طناب ساخته آلفرد هیچکاک در سال ۱۹۴۸. در زمان های گذشته برداشت ها به صورت سکانس پلان بسیار سخت تر از اموز بوده است زیرا تجهیزات آن زمان مانند امروز نبود حتی گفته میشود فیلم طناب هیچکاک بخاطر کم بودن نگاتیو فیلمبرداری که در درون دوربین جای میگرفت کات خورده است اما در حقیقت فیلم طناب هیچکاک هشت کات در سراسر فیلم دارد.
از دیگر کارگردان های تاریخ سینما که در فیلم هایشان از سکانس پلان به زیبایی استفاده می کردند میتوان به نام های سینماگران بزرگی مثل اینگمار برگمان ، آندری تارکوفسکی ، استنلی کوبریک اشاره کرد. اگر بخواهیم از سکانس پلان هایی که این فیلم سازان در فیلم هایشان ساخته اند نام بریم نوشته بسیار طولانی میشود.
لیست سکانس پلان های منتخب مانند لیست فیلم های منتخب هر سینما دوستی است و ممکن است لیست فیلم هایی که در ادامه می بینید به هیچ عنوان برای شما قانع کننده و جذاب نباشد و لیست شما نیز برای من از جذابیت کافی برخوردار نباشد . انتخاب سکانس پلان های این لیست بر این اساس صورت گرفته است که محتوا و قالب در این سکانس پلان ها به یکدیگر کمک کرده باشند و صرفا یک سکانس پلان برای قدرت نمایی هزینه و سیاهی لشکر نباشد . مثلا فیلم گنجینه روسی به کارگردانی الکساندر سوکوروف و یا قدرت نمایی تکنولوژی فیلم اتاق وحشت ساخته دیوید فینچر با فیلمبرداری داریوش خنجی.
نقد فیلم سینمایی 1917 در زمان اکرانش کار صحیحی نبود. باید اجازه میدادیم کمی زمان بگذرد تا بعضی از موج هایی که بوجود آمده بود فروکش کند. جو گیر شدن مخاطب به دلیل کیفیت بصری فیلم به قدری زیاد بود که با کوچکترین ایرادی که به فیلم گرفته میشد در مقام دفاع از فیلم بر می آمد. حال که فیلم اکران شده است و تب تاب آن فروکش کرده است. حال در فضای منطقی تری میشود در مورد فیلم سینمایی 1917 صحبت کرد. این فیلم در نود و دومین دوره جوایز اسکار، در چندین رشته از جمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه غیراقتباسی نامزد دریافت جایزه اسکار بود و تنها سه جایزه بهترین فیلمبرداری، بهترین جلوههای ویژه و بهترین میکس صدا را برنده شد و قافیه را به فیلم سینمایی انگل باخت.نقد فیلم سینمایی 1917 سکانس پلان باشکوه اما کم محتوا
منصفانه قضاوت کنیم. آیا این فیلم در ذهن مخاطب ماندگار شده است؟ آیا از دروازه تاریخی سینما عبور کرده است؟ اگر از شما بپرسند بهترین فیلم جنگی که دیده اید چیست؟ فیلم 1917 را به یاد می آورید؟ اگر از شما بخواهند یک فیلم سینمایی جنگی را معرفی کنید اولین انتخاب شما چیست؟ مطمئنا وقتی صحبت از ژانر جنگی در سینما می شود شما به یاد فیلم نجات سرباز رایان به کارگردانی استیون اسپیلبرگ می افتید. فیلمنامه فیلم 1917 به اندازه کافی شمارا درگیر نکرده است. خلاصه فیلم نجات سرباز رایان را در یک خط بنویسید. کار خیلی سختی است. حالا خلاصه فیلم 1917 را در یک خط بنویسید. به زحمت میتوانید طول یک خط را پرکنید. فیلم سینمایی 1917 خلاء بزرگی در داستان دارد که نتوانسته است با فرمت سکانس پلانش جای خالی آن را پر کند.
دو سرباز باید پیامی را از نقطه A به نقطه B ببرند. دو سرباز باید سر زمان مشخص ماموریت خود را انجام دهند. دو سرباز تفکراتشان در مورد جنگ کاملا با یکدیگر متفاوت است. یک سرباز جنگ را مایه افتخار میداند اما دیگری مدالش را در مقابل یک بطری مشروب میفروشد. یک سرباز برادرش در دسته ای است که میخواهند با خبر رسانی به نقطه مقصد جانش را نجات دهند. به اینها دقت کنید. همه این جملات کوتاه کلیشه هایی است که بار ها در سینما دیده شده است. داستان و فیلمنامه فیلم 1917 به هیچ عنوان جدید نیست. این داستان کاملا نخ نما شده است و تکراری است.
در بحث سکانس پلان های ماندگار تاریخی سینما (قسمت یک. قسمت دو) نیم نگاهی هم به فیلم 1917 داشتیم. در ظاهر فیلم 1917 تشکیل شده از دو سکانس پلان است. اما در حقیقت این گونه نیست. فیلم 1917 دارای تعداد 34 کات مخفی است و فقط دو کات آن قابل دریافت توسط مخاطب است. در حقیقت سینما اینقدر پیشرفت کرده است که ما دیگر به چشم های خودمان هم نمی توانیم اطمینان کنیم. این فیلم به هیچ عنوان یک سکانس پلان یا دو سکانس پلان نیست و در تعداد زیادی از قطعات کوچکتر خرد شده است.
دیالوگ هایی که بین دو سرباز فیلم اتفاق می افتد بسیار ملال آور و کسل کننده است. فیلم زمانی از سکه می افتد که دو سرباز تنها از خط مقدم رد میشوند و وارد زمین دشمن میشوند. فیلم در همین لحظه محتوایش از دست میرود. دقیقا در همین لحظه فرم بصری فیلم به کمک فیلم می آید و تلاش میکند مخاطب را در صندلیش در سینما میخکوب کند و انصافا هم موفق عمل میکند اما سینما فرم نیست. تعقیب و گریز هایی که در شهر در حال سوختن اتفاق می افتد را به یاد بیاورید. بیشتر شبیه بازی های کامپیوتری است که در مورد جنگ جهانی اول و دوم ساخته شده اند.
یکی از بدترین اتفاقات فیلمنامه وجود یک زن و یک نوزاد در زیر زمین یک خانه در شهری است که حتی یک خانه سالم در آن باقی نمانده است. این وصله ناجور به هیچ عنوان قابل چشم پوشی نیست.
بندیکت کامبربچ و اندرو اسکات دو ستاره سینما بریتانیاکه با سریال شرلوک به شهرت جهانی رسیدند از این فیلم نقش های کوتاهی دارند. در صحنه هایی که این دو ستاره سینما نقش های جزیی ایفا میکنند فیلم یک سر و گردن بالاتر از قسمت های دیگرش است. ای کاش این دو ستاره نقش های پر رنگ تری میداشتند. وقتی حضور این بازیگران در صحنه برای فیلم نجات بخش است خودتان متوجه شوید که هنرپیشه های اصلی نقششان چقدر متوسط ایفا شده است. شاید در توجیح بازی بازیگران اصلی این موضوع بیان شود که بازی آنها زیر سایه فرم سکانس پلان قرار گرفته است. اما این چنین نیست. به صحنه سقوط هواپیما و نجات جان خلبان آلمانی و حوادث بعدش دقت کنید. بازی بازیگران به صورت محسوسی ضعیف است.
[caption id="attachment_1268" align="aligncenter" width="300"]بندیکت کامبربچ[/caption][caption id="attachment_1269" align="aligncenter" width="300"] اندرو اسکات[/caption]
از نقاط قوت فیلم بدون شک بتوان به تصویر برداری فیلم اشاره کرد. شاید موضوع و داستان فیلم بعد از مدت ها فراموش شوند اما تصویری برداری که راجر دیکینز در این فیلم انجام داده است مهم ترین نقطه قوت فیلم است. از بعد از اکران فیلم سینمایی 1917 تصویر برداری این فیلم تبدیل شده است به یک معیار برای گرفتن فیلم در فرم سکانس پلان. بدون شک کاری که راجر دیکنز و سام مندس در این فیلم انجام داده اند برای همیشه در ذهن ها باقی خواهد ماند.
این موضوع را فراموش نکنیم که راجر دیکنز با آثاری مانند رستگاری در شاوشنک، فارگو، ذهن زیبا، اسکایفال و سیکاریو خودش را به عالم سینما اثبات کرده است و ۱۵ بار نامزد جایزه اسکار بهترین فیلمبرداری شده اما دو بار در سالهای ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ و برای فیلمهای بلید رانر ۲۰۴۹ و ۱۹۱۷ توانست این جایزه را به خود اختصاص دهد.
نامزد دریافت ۱۴ جایزه اسکار برای موسیقی اما بدون یک بار برنده شدن جایزه اسکار. توماس نیومن بدون شک یکی از نوابغ آهنگسازی معاصر است. او در این فیلم یکی از بهترین هاست. موسیقی که او برای این فیلم ساخته است همراه فیلمبرداری پیش میرود و هیچ کجا از دوربین عقب نمی ماند از بد شانسی توماس نیومن شاهکاری است که هیلدور گودنادوتیر برای فیلم سینمایی جوکر ساخته است و هم زمانی این دو اثر در یک سال است.
فیلم سینمایی 1917 ماندگار شد اما نه به دلیل اینکه فیلم خوبی است. این فیلم بخاطر تصویر برداریش ماندگار شد و همه زین پس این فیلم را بخاطر فرم بصریش بیاد می آورند و این موضوع قابل خدشه است. در سینما تکنولوژی به قدری پیشرفت کرده است که برای کارگردان های اولیه سینما ساخت یک فیلم با شکل 1917 یک رویا بوده است اما با پیشرفت سینما این موضوع امکان پذیر شده است. چند سال بعد فیلم دیگری ساخته خواهد شد که تولید بصریش به مراتب از 1917 قوی تر است و آن فیلم جایگاه 1917 را اشغال خواهد کرد. این موضوع به این دلیل است که این فیلم فقط از نظر فنی حرف برای گفتن دارد و خود فیلم چندان ماندگار نیست.
اطلاعات فیلم
اطلاعات فیلم سینمایی 1917در سایت IMDB
اطلاعات فیلم سینمایی 1917 در Wikipedia
اطلاعات فیلم سینمایی 1917 در ویکی پدیا
اطلاعات فیلم سینمایی 1917 در rottentomatoes
صفحه کارگردان فیلم 1917 سام مندس در سایت IMDB
فروش فیلم سینمایی 1917 در سایت boxofficemojo
تریلر فیلم سینمایی 1917 در سایت یوتیوب
صفحات فیلم 1917 در شبکه های اجتماعی
<style>.video_embed_frame {
position: relative;
}
.video_embed_frame iframe {
position: absolute;
top: 0;
left: 0;
width: 100%;
height: 100%;
}</style><div class="video_embed_frame"><span style="display: block;padding-top: 57%"></span>
<iframe
src="https://tamasha.com/embed/MGz6y"
allowFullScreen="true"
webkitallowfullscreen="true"
mozallowfullscreen="true">
</iframe>
</div>
نقد فیلم سینمایی 1917 در زمان اکرانش کار صحیحی نبود. باید اجازه میدادیم کمی زمان بگذرد تا بعضی از موج هایی که بوجود آمده بود فروکش کند. جو گیر شدن مخاطب به دلیل کیفیت بصری فیلم به قدری زیاد بود که با کوچکترین ایرادی که به فیلم گرفته میشد در مقام دفاع از فیلم بر می آمد. حال که فیلم اکران شده است و تب تاب آن فروکش کرده است. حال در فضای منطقی تری میشود در مورد فیلم سینمایی 1917 صحبت کرد. این فیلم در نود و دومین دوره جوایز اسکار، در چندین رشته از جمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه غیراقتباسی نامزد دریافت جایزه اسکار بود و تنها سه جایزه بهترین فیلمبرداری، بهترین جلوههای ویژه و بهترین میکس صدا را برنده شد و قافیه را به فیلم سینمایی انگل باخت.نقد فیلم سینمایی 1917 سکانس پلان باشکوه اما کم محتوا
منصفانه قضاوت کنیم. آیا این فیلم در ذهن مخاطب ماندگار شده است؟ آیا از دروازه تاریخی سینما عبور کرده است؟ اگر از شما بپرسند بهترین فیلم جنگی که دیده اید چیست؟ فیلم 1917 را به یاد می آورید؟ اگر از شما بخواهند یک فیلم سینمایی جنگی را معرفی کنید اولین انتخاب شما چیست؟ مطمئنا وقتی صحبت از ژانر جنگی در سینما می شود شما به یاد فیلم نجات سرباز رایان به کارگردانی استیون اسپیلبرگ می افتید. فیلمنامه فیلم 1917 به اندازه کافی شمارا درگیر نکرده است. خلاصه فیلم نجات سرباز رایان را در یک خط بنویسید. کار خیلی سختی است. حالا خلاصه فیلم 1917 را در یک خط بنویسید. به زحمت میتوانید طول یک خط را پرکنید. فیلم سینمایی 1917 خلاء بزرگی در داستان دارد که نتوانسته است با فرمت سکانس پلانش جای خالی آن را پر کند.
دو سرباز باید پیامی را از نقطه A به نقطه B ببرند. دو سرباز باید سر زمان مشخص ماموریت خود را انجام دهند. دو سرباز تفکراتشان در مورد جنگ کاملا با یکدیگر متفاوت است. یک سرباز جنگ را مایه افتخار میداند اما دیگری مدالش را در مقابل یک بطری مشروب میفروشد. یک سرباز برادرش در دسته ای است که میخواهند با خبر رسانی به نقطه مقصد جانش را نجات دهند. به اینها دقت کنید. همه این جملات کوتاه کلیشه هایی است که بار ها در سینما دیده شده است. داستان و فیلمنامه فیلم 1917 به هیچ عنوان جدید نیست. این داستان کاملا نخ نما شده است و تکراری است.
در بحث سکانس پلان های ماندگار تاریخی سینما (قسمت یک. قسمت دو) نیم نگاهی هم به فیلم 1917 داشتیم. در ظاهر فیلم 1917 تشکیل شده از دو سکانس پلان است. اما در حقیقت این گونه نیست. فیلم 1917 دارای تعداد 34 کات مخفی است و فقط دو کات آن قابل دریافت توسط مخاطب است. در حقیقت سینما اینقدر پیشرفت کرده است که ما دیگر به چشم های خودمان هم نمی توانیم اطمینان کنیم. این فیلم به هیچ عنوان یک سکانس پلان یا دو سکانس پلان نیست و در تعداد زیادی از قطعات کوچکتر خرد شده است.
دیالوگ هایی که بین دو سرباز فیلم اتفاق می افتد بسیار ملال آور و کسل کننده است. فیلم زمانی از سکه می افتد که دو سرباز تنها از خط مقدم رد میشوند و وارد زمین دشمن میشوند. فیلم در همین لحظه محتوایش از دست میرود. دقیقا در همین لحظه فرم بصری فیلم به کمک فیلم می آید و تلاش میکند مخاطب را در صندلیش در سینما میخکوب کند و انصافا هم موفق عمل میکند اما سینما فرم نیست. تعقیب و گریز هایی که در شهر در حال سوختن اتفاق می افتد را به یاد بیاورید. بیشتر شبیه بازی های کامپیوتری است که در مورد جنگ جهانی اول و دوم ساخته شده اند.
یکی از بدترین اتفاقات فیلمنامه وجود یک زن و یک نوزاد در زیر زمین یک خانه در شهری است که حتی یک خانه سالم در آن باقی نمانده است. این وصله ناجور به هیچ عنوان قابل چشم پوشی نیست.
بندیکت کامبربچ و اندرو اسکات دو ستاره سینما بریتانیاکه با سریال شرلوک به شهرت جهانی رسیدند از این فیلم نقش های کوتاهی دارند. در صحنه هایی که این دو ستاره سینما نقش های جزیی ایفا میکنند فیلم یک سر و گردن بالاتر از قسمت های دیگرش است. ای کاش این دو ستاره نقش های پر رنگ تری میداشتند. وقتی حضور این بازیگران در صحنه برای فیلم نجات بخش است خودتان متوجه شوید که هنرپیشه های اصلی نقششان چقدر متوسط ایفا شده است. شاید در توجیح بازی بازیگران اصلی این موضوع بیان شود که بازی آنها زیر سایه فرم سکانس پلان قرار گرفته است. اما این چنین نیست. به صحنه سقوط هواپیما و نجات جان خلبان آلمانی و حوادث بعدش دقت کنید. بازی بازیگران به صورت محسوسی ضعیف است.
[caption id="attachment_1268" align="aligncenter" width="300"]بندیکت کامبربچ[/caption][caption id="attachment_1269" align="aligncenter" width="300"] اندرو اسکات[/caption]
از نقاط قوت فیلم بدون شک بتوان به تصویر برداری فیلم اشاره کرد. شاید موضوع و داستان فیلم بعد از مدت ها فراموش شوند اما تصویری برداری که راجر دیکینز در این فیلم انجام داده است مهم ترین نقطه قوت فیلم است. از بعد از اکران فیلم سینمایی 1917 تصویر برداری این فیلم تبدیل شده است به یک معیار برای گرفتن فیلم در فرم سکانس پلان. بدون شک کاری که راجر دیکنز و سام مندس در این فیلم انجام داده اند برای همیشه در ذهن ها باقی خواهد ماند.
این موضوع را فراموش نکنیم که راجر دیکنز با آثاری مانند رستگاری در شاوشنک، فارگو، ذهن زیبا، اسکایفال و سیکاریو خودش را به عالم سینما اثبات کرده است و ۱۵ بار نامزد جایزه اسکار بهترین فیلمبرداری شده اما دو بار در سالهای ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ و برای فیلمهای بلید رانر ۲۰۴۹ و ۱۹۱۷ توانست این جایزه را به خود اختصاص دهد.
نامزد دریافت ۱۴ جایزه اسکار برای موسیقی اما بدون یک بار برنده شدن جایزه اسکار. توماس نیومن بدون شک یکی از نوابغ آهنگسازی معاصر است. او در این فیلم یکی از بهترین هاست. موسیقی که او برای این فیلم ساخته است همراه فیلمبرداری پیش میرود و هیچ کجا از دوربین عقب نمی ماند از بد شانسی توماس نیومن شاهکاری است که هیلدور گودنادوتیر برای فیلم سینمایی جوکر ساخته است و هم زمانی این دو اثر در یک سال است.
فیلم سینمایی 1917 ماندگار شد اما نه به دلیل اینکه فیلم خوبی است. این فیلم بخاطر تصویر برداریش ماندگار شد و همه زین پس این فیلم را بخاطر فرم بصریش بیاد می آورند و این موضوع قابل خدشه است. در سینما تکنولوژی به قدری پیشرفت کرده است که برای کارگردان های اولیه سینما ساخت یک فیلم با شکل 1917 یک رویا بوده است اما با پیشرفت سینما این موضوع امکان پذیر شده است. چند سال بعد فیلم دیگری ساخته خواهد شد که تولید بصریش به مراتب از 1917 قوی تر است و آن فیلم جایگاه 1917 را اشغال خواهد کرد. این موضوع به این دلیل است که این فیلم فقط از نظر فنی حرف برای گفتن دارد و خود فیلم چندان ماندگار نیست.
اطلاعات فیلم
اطلاعات فیلم سینمایی 1917در سایت IMDB
اطلاعات فیلم سینمایی 1917 در Wikipedia
اطلاعات فیلم سینمایی 1917 در ویکی پدیا
اطلاعات فیلم سینمایی 1917 در rottentomatoes
صفحه کارگردان فیلم 1917 سام مندس در سایت IMDB
فروش فیلم سینمایی 1917 در سایت boxofficemojo
تریلر فیلم سینمایی 1917 در سایت یوتیوب
صفحات فیلم 1917 در شبکه های اجتماعی
<style>.video_embed_frame {
position: relative;
}
.video_embed_frame iframe {
position: absolute;
top: 0;
left: 0;
width: 100%;
height: 100%;
}</style><div class="video_embed_frame"><span style="display: block;padding-top: 57%"></span>
<iframe
src="https://tamasha.com/embed/MGz6y"
allowFullScreen="true"
webkitallowfullscreen="true"
mozallowfullscreen="true">
</iframe>
</div>
یکی از مهمترین فیلم سال 1924 فیلم شرلوک جونیور به کارگردانی باستر کیتون است. اتفاق مهم دیگر این سال سینما ساخت نخستین فیلم در سبک پورنوگرافی انیمیشن است که در سال ۱۹۲۳ منتشر شد. فیلمی با نام باکره با شلوار داغ. همچنین یکه تازی هارولد لوید در این سال با دو فیلم سینمایی کمدی جلب توجه میکند. یکی دیگر از اتفاقات مهم سینما ساخت فیلم باله مکانیکی است که از شاهکارهای فیلمسازی تجربی است. سال 1924 سال تثبیت چندین کارگردان بزرگ تارخ سینماست. آلفرد هیچکاک ماجراجویی پرشور را به صورت مشترک با گراهام کاتز نویسندگی و کارگردانی میکند. فیلمی که صامت است . کارل تئودور درایر فیلم سینمایی میکل را روانه اکران میکند. فریتس لانگ فیلم سینمایی نیبهلونگها را میسازد. فیلم دزد بغداد به کارگردانی رائول والش ساخته می شود که یکی از بهترین فیلم های ژانر فانتزی سینماست. ده فیلم برتر سال 1924.
اگر فیلم باستر کیتون را از آثار اکران شده سال 1924 فاکتور بگیریم شاخص ترین اثر سال 1924 فیلم سینمایی آخرین خنده است. فیلمی که هنوز با دیدنش با آن ارتباط عاطفی میگیرید. این فیلم به دلیل حرکات پیچیده دوربین در زمان خودش بسیار مورد توجه قرار گرفت. کارگردان این فیلم فریدریش ویلهلم مورنائو کارگردان شناخته شده سینماست.
مهمترین دهه کاری باستر کیتون دهه بیست بود. او بیشترین فعالیت را در این سال داشت و فیلم شربوک جونیور یکی از چند فیلمی است که کیتون در این سال ساخت. باستر کیتون مرد صورت یخی سینما که در تمام فیلم هایش فقط یکبار لبخند زده بود بعد از این دهه در دام کمپانی های فیلمسازی گرفتار شد و نتوانست درخشش کار هایش را تکرار کند. این فیلم در بعضی نسخه ها 56 دقیقه است.
Director: Buster Keaton
Writers: Jean C. Havez ., Joseph A. Mitchell
Stars: Buster Keaton. Kathryn McGuire. Joe Keaton
در کشورهای انگلیسیزبان با عنوانِ آخرین خنده اکران شد، نام یک فیلم درام صامت آلمانی است که در سال ۱۹۲۴ توسط کارگردان نامدار آلمانی فریدریش ویلهلم مورنائو بر اساس فیلمنامهای از «کارل مایر» ساخته شد. این فیلم، مشهورترین نمونهٔ سبک کامراشپیل در سینمای صامت است.
سبک کامرشپیل را میتوان سبک مقابل اکسپرسیونیسم آلمان دانست.
Director: F.W. Murnau
Writer: Carl Mayer
Stars: Emil Jannings. Maly Delschaft. Max Hiller
طمع فیلم صامت ۴۶۲ دقیقهای به کارگردانی اریش فن اشتروهم با بازی گیبسن گالند محصول کشور لهستان است.
Director: Erich von Stroheim
Writers:June Mathis . Erich von Stroheim
Stars: Gibson Gowland. Zasu Pitts. Jean Hersholt
در سال ۱۹۲۴ به کارگردانی رائول والش ساخته شد. این فیلم در لیست بهترین فیلمهای فانتزی، در رتبه نهم قرارگرفت. این فیلم یکی از دستاوردهای بزرگ سینمای صامت در زمان خود محسوب میگردد. داگلاس فربنکس بازیگر اصلی و تهیهکننده فیلم، در یکی از بهترین نقشهای خود ظاهر شدهاست.
Director: Raoul Walsh
Writers: Lotta Woods .Douglas Fairbanks
Stars: Douglas Fairbanks. Julanne Johnston. Snitz Edwards
یک فیلم به کارگردانی دانالد کریسپ و باستر کیتون است که در سال ۱۹۲۴ منتشر شد. از بازیگران آن میتوان به باستر کیتون و کاترین مکگوار اشاره کرد.
Directors:Donald Crisp. Buster Keaton
Writers: Clyde Bruckman . Joseph A. Mitchell
Stars: Buster Keaton. Kathryn McGuire. Frederick Vroom
Director: Fritz Lang
Writers: Fritz Lang.Thea von Harbou
Stars: Paul Richter. Margarete Schön. Theodor Loos
فیلمی در ژانر کمدی رمانتیک به کارگردانی فرد سی. نیومیر و سام تیلور است که در سال ۱۹۲۴ منتشر شد. از بازیگران آن میتوان به هارولد لوید و جوبینا رالستون اشاره کرد. ده فیلم برتر سال 1924
Directors: Fred C. Newmeyer . Sam Taylor
Writers: Sam Taylor. Ted Wilde
Stars: Harold Lloyd. Jobyna Ralston. Richard Daniels
Director: Carl Theodor Dreyer
Writers: Herman Bang . Thea von Harbou
Stars: Walter Slezak. Benjamin Christensen. Nora Gregor
یک فیلم در ژانر درام و صامت به کارگردانی گراهام کاتز و آلفرد هیچکاک است که در سال ۱۹۲۴ منتشر شد.این فیلم از یک رمان فرانک استینتون به وسیله آلفرد هیچکاک و مایکل مورتون اقتباس شدهاست.
Director:Graham Cutts
Writers: Alfred Hitchcock. Michael Morton
Stars: Alice Joyce. Marjorie Daw. Clive Brook
Directors: Fred C. Newmeyer . Sam Taylor
Writers: Sam Taylor . John Grey
Stars: Harold Lloyd. Jobyna Ralston. Josephine Crowell
صد سال سینما: ده فیلم برتر سال 1923 ده فیلم برتر سال 1924